فرهنگ بسیجی یعنی سبک زندگی ایرانی و اسلامی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 12 آذر 1392
بازدید : 311
نویسنده : یه بنده خدا
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:
فرهنگ بسیجی یعنی سبک زندگی ایرانی و اسلامی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: باید سبک زندگی ما با فرهنگ بسیجی تطبیق پیدا کند و اگر چنین شود می‌توانیم سدی محکمی در مقابل فرهنگ و سبک زندگی غرب ایجاد نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین پژمان‌فر در خصوص سبک زندگی اسلامی با بیان اینکه پر واضح است که سبک زندگی هر ملتی برگرفته از فرهنگ آن ملت و ریشه‌های فرهنگی آن مردم دارد، گفت: باز روشن است که فرهنگ ملت‌ها نیز برگرفته از نوع دید و نگرش آنها به جهان هستی است، همان چیزی که از آن به جهان‌بینی نام می‌برند.

وی افزود: همه می‌دانیم که در دنیا نیز دو نوع نگرش به جهان وجود دارد، نگرش مادی و نگرش معنوی و الهی و به صراحت باید گفت دیدگاه سومی وجود ندارد.

این نماینده مجلس، بیان داشت: مردم و ملتهایی در دنیا هستند که به تناسب ظرفیت‌های خود از هر دو این دیدگاه‌ها بهره گرفته و تحت تاثیر آنها فرهنگ و سبک زندگی خود را تعیین کرده و اجرا می‌کنند.

وی تصریح کرد: غرب قبل از انقلاب در ایران توانسته بود با استفاده از عدم اطلاع عامه مردم و نبودن فضای مناسب برای مذهبییون جهت تبلیغ دین و قوانین شرع مقدس، فرهنگ خود و به تبع آن سبک زندگی خود را بر مردم ما تحمیل و از این پشم برای خود کلاهی نیز ببافد و همه منافع مادی و معنوی ما را به غارت ببرد.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس، گفت: انقلاب اسلامی پیروز شد و مردم ما به رهبری امام(ره) توانستند مخالفت خود را با این طرز تفکر اعلام کرده و مطالبات فکری و فرهنگی خود را در دنیا مطرح و شکوفا کنند.

حجت الاسلام و المسلمین پژمان‌فر، بیان داشت: مردم توانستند روز به روز نیز در ارتقای درجات فرهنگ معنوی خود و گسترش جهان‌بینی الهی موفق شوند تا جایی که بسیاری از آزاداندیشان و مسلمانان دیگر را در جهان اسلام و دنیای مادی‌گرایی تحت تاثیر قرار دهند.

وی با بیان اینکه، مقام معظم رهبری فرمودند "سبک زندگی ما آن چیزی نیست که در خور شأن نظام اسلامی باشد" اظهار داشت: ما بهترین قوانین را در اسلام و شرع مقدس داریم، قطعاً با شناخت و پیروی از آنان و الگوهای رفتاری نابی که داریم، یعنی ائمه اطهار و اولیای دین و تطبیق اعمال و رفتار خود با آنان می توانیم سبک زندگی خود را اصلاح کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، تأکید کرد: فرصت نباید از دست برود و باید با تاسی به موارد ذکر شده به خود بیاییم و آن زمان از دست رفته را جبران کنیم.

وی گفت: با فرهنگ بسیجی می‌توانیم از شرایط فعلی بیرون آییم و با تطبیق سبک زندگی خود با فرهنگ بسیجی سدی محکم در مقابل فرهنگ و سبک زندگی مادی‌گرایان به وجود آوریم.

این نماینده مجلس در خاتمه بیان داشت: فرهنگ بسیجی، یعنی فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) و رعایت قوانین و حدود آن می‌تواند فرهنگ ما را غنا بخشد و در این صورت، سبک زندگی ما نیز اصلاح می‌شود.

 

 منبع : http://sccr.ir/Pages/?current=news&gid=4&Sel=495782





:: موضوعات مرتبط: ***** خبری***** , فرهنگی , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


In the name of Allah, the Beneficent, the Merciful Say: He, Allah, is One Allah is He on Whom all depend He begets not, nor is He begotten And none is like Him

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 477
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

:: [<-PostId->] - [<-PostDate->] - <-PostTitle->

------------------------------------------------------ اوقات شرعی -------------------------------------------

------------------------------------ تاریخ روز ------------------------------------------------------ //Ashoora.ir|Hadith Beginsحدیث موضوعی ------------------------------------------------ مهدویت امام زمان (عج) -------------------------------------------------------------- سوره قرآن -------------------------------------- وصیت شهدا ------------------------------------------ آیه قرآن -------------------------------------- ---------------------------------------- پخش زنده حرم ---------------------------------------- جنگ دفاع مقدس ---------------------------------------------- ذکر روزهای هفته -------------------------------------
Up Page
”YSTC.ir” ------------------------------- ========================

RSS

Powered By
loxblog.Com