اعتراف صهیونیست‌ها به ناتوانی در برابر حزب‌الله لبنان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 23 مهر 1392
بازدید : 425
نویسنده : یه بنده خدا

اعتراف صهیونیست‌ها به ناتوانی در برابر حزب‌الله لبنان

نتایج یک کنفرانس امنیتی صهیونیست‌ها نشان داد مقامات این رژیم بر این باورند دست‌کم تا سال ۲۰۲۵ در هیچ جنگی علیه حزب‌الله لبنان شانس پیروزی ندارند.

خبرگزاری فارس: اعتراف صهیونیست‌ها به ناتوانی در برابر حزب‌الله لبنان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از العهد، سه سال پیش (22/1/2010) یوسی بیلید از وزرای رژیم صهیونیستی با ذکر جمله سومین جنگ با لبنان از درگیری با حزب‌الله در مرزهای شمالی سخن گفت. وی بیان داشت که  اقدامات رژیم صهیونیستی و حزب الله از آن حکایت دارد که آندو حتماً با هم وارد جنگ خواهند شد.

بیلید از نخستین مسئولان رژیم صهیونیستی نیست که از احتمال آغاز جنگ سخن گفت. بنا به گفته کسانی که این مسئله را پیگیری می‌کنند، پیشتر ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مشغول تدارک برنامه‌هایی برای رویارویی با حزب‌الله بود. وی گفته بود که اسرائیل مانند گذشته وارد عمل نمی شود و این بار حتماً پیروز می شود.

رژیم صهیونیستی: در جنگ با حزب الله پیروز نخواهیم شد

با این وجود اسرائیل در ماههای اخیر کمتر به موضوع احتمال جنگ با حزب‌الله لبنان می‌پردازد. دلایل خودداری از جنگ بسیار زیاد و غیر قابل شمارش است. با این حال مهمترین دلیل، توان مقاومت لبنان در پاسخگویی به تجاوز رژیم صهیونیستی است.

در نشستی که چند روز پیش در دانشگاه بن گوریون برگزار شد، مقامات ارشد نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی سخنرانی کردند. آنها درباره چگونگی مدیریت جنگ احتمالی در سال 2025 سخن گفتند. این سخنرانی ها از آن حکایت داشت که تل‌آویو به این نتیجه رسیده است که خطراتی که در لبنان و منطقه از جمله عراق، سوریه و ایران، آن را تهدید می کند تا آن زمان وجود خواهد داشت. به عبارت دیگر رژیم صهیونیستی می‌داند که در طول این مدت شکست خواهد خورد و از همین رو باید با حضور بزرگان خود نشست‌هایی را درباره چگونگی رویارویی با تهدیدات در دهها سال بعد برگزار نماید.

نخست ژنرال بنی گانتس سخنرانی کرد. کسانی که سخنرانی وی را گوش کرده اند، می دانند که وی در این نشست بسیار متناقض سخن گفت. وی با اینکه بیان داشت ارتش رژیم صهیونیستی توانایی مقابله با هر گونه تهدیدی را دارد، اما به طور غیر مستقیم از ناتوانی در از بین بردن تهدیدات سخن گفت و برداشت نادرستی از وضعیت آینده ارائه کرد.

رژیم صهیونیستی از زمان پایان جنگ 33 روزه در سال 2006 از آمادگی خود برای جنگ احتمالی سخن می‌گفت، اما آنچه در نشست اخیر درباره ایران گفته شد، خلاف این را نشان می دهد.

در دیدگاه رژیم صهیونیستی حزب‌الله بنا به دلایل زیر تهدیدی بزرگ به شمار می‌رود:

نخست: افزایش کمی و کیفی قدرت حزب‌الله، رژیم صهیونیستی در جنگ گذشته دریافت که حزب‌الله از سلاح‌هایی دقیق و با کیفیت برخوردار است . سلاح‌هایی که می توانند سرنوشت نبرد را تغییر دهد. افزون بر آن، این رژیم متوجه شد که حزب الله این توانایی را دارد که هر هدف نظامی و استراتژیک را در پهنه جغرافیایی سرزمین‌های اشغالی مورد هدف قرار دهد.

دوم: خطر نفس وجود سلاح در لبنان و بهره‌گیری از بازدارندگی آن برای جلوگیری از تجاوز رژیم صهیونیستی در راستای  دستیابی به اهدافش. آرامش هفت سال گذشته از کارساز بودن این تهدید حکایت دارد. این در حالی است که رژیم صهیونیستی متوجه شده است که امکان عملی شدن این تهدید (سلاح) در صورت وجود اراده لازم وجود دارد.  البته با اذعان دشمن به این حقیقت باز هم برخی از گروه‌های  لبنانی از روی خودباختگی و سرسپردگی به بیگانگان و نادیده گرفتن منافع کشور خود، سخنان کینه توزانه بر زبان جاری می‌سازند.

سوم: تبدیل شدن حزب‌الله به بازیگری منطقه ای که می‌تواند معادلات را تغییر و یا ناکارآمد سازد و افزون بر آن این حزب توانسته است با هم پیمانان خود، جبهه جدیدی بر ضد منافع غرب و رژیم صهیونیستی تشکیل دهد.

سؤال مهم رژیم صهیونیستی این است که: چه کاری می‌توان انجام داد تا حزب الله را زمینگیر کرد و این تهدید محلی که با ریشه دواندن در بیروت، غزه، بغداد، تهران و دمشق شکل منطقه‌ای به خود گرفته است را از بین برد؟ اگر چه تل آویو از گذشته تا کنون از پذیرش شکست خود در رویارویی حزب الله خودداری کرده است اما در روزهای اخیر به طور غیر مستقیم به این شکست اعتراف کرد.

نخست آنکه: بنی گانتس بیان داشت که نبرد 2025 به طور کلی با نبردهای پیشین رژیم صهیونیستی متفاوت است، چرا که  حزب‌الله یک تشکیلات دولتی نیست  و از توانمندی های کاملاً نامشخص و غیر منتظره برخوردار است  و می تواند بیش از جنگ های پیشین، به رژیم صهیونیستی آسیب وارد سازد.

وی به طور ضمنی اعتراف کرد که توانایی کمی و کیفی حزب‌الله بیش از گذشته در حال افزایش است. این بدان معناست که تل‌آویو در جلوگیری از افزایش توان حزب‌الله ناتوان شده است.

دوم: گانتس بر این باور است که توان مبارزاتی حزب الله و بخصوص تجهیزات دقیق و با کیفیت آن، به دیگر کانون‌های تهدیدآمیز برای رژیم صهیونیستی در منطقه منتقل می‌شود. وی این موضوع را سناریویی معقول و واقعی ترسیم می‌کند. روشن است که منظور گانتس از کانون تهدید نوار غزه است که به اعتقاد ارتش رژیم صهیونیستی بین آن و حزب‌الله پیوندی ناگسستنی وجود دارد.

سوم: در این نشست گیورا آیلاند رئیس پیشین شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که یکی از کارشناسان مهم مسایل استراتژیک و نظریه پردازان نظامی به شمار می‌رود و قبلاً ریاست بخش برنامه‌ریزی و عملیات ارتش این رژیم را برعهده داشت، سخنرانی کرد. وی هم اکنون  پژوهشگر ارشد مرکز پژوهش‌های امنیت ملی در تل‌آویو است.

سخنان آیلاند به خوبی حاکی از آن است که پیروزی نظامی اسرائیل بر حزب‌الله ممکن نیست و هر جنگی تنها وقت تلف کردن است. وی توصیه کرد که باید برای مقابله با حزب‌الله از استراتژی غیر نظامی یعنی تهدید طرف سوم ( دولت لبنان) استفاده کرد. آیلاند بر این باور است که این امر، مانع از شکل گیری جنگ می‌شود، چرا که توان بازدارندگی حزب الله بالاست. وی می‌گوید در صورت شروع جنگ، رژیم صهیونیستی از حجم خسارت‌ها خواهد کاست، چرا که جهانیان برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت به لبنان وارد عمل خواهند شد و بدین ترتیب زمان نبرد از 33 روز به  سه روز کاهش خواهد یافت.

مطالب ارائه شده در کنفرانس مرکز پژوهش های استراتژیک بگین- سادات وابسته به دانشگاه بار ایلان نیز به خوبی نشان داد که امکان جلوگیری از افزایش توان نظامی حزب الله و تحمیل شکست نظامی به آن وجود ندارد و نمی توان مانع انتقال توانائی‌های کیفی آن به دیگر کانون‌های تهدید برای اسرائیل شد.

انتهای پیام/ص

منبع : http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920722001602




:: موضوعات مرتبط: ***** خبری***** , -- سیاسی , -- دنیای اسلام , -- منطقه , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


In the name of Allah, the Beneficent, the Merciful Say: He, Allah, is One Allah is He on Whom all depend He begets not, nor is He begotten And none is like Him

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 477
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

:: [<-PostId->] - [<-PostDate->] - <-PostTitle->

------------------------------------------------------ اوقات شرعی -------------------------------------------

------------------------------------ تاریخ روز ------------------------------------------------------ //Ashoora.ir|Hadith Beginsحدیث موضوعی ------------------------------------------------ مهدویت امام زمان (عج) -------------------------------------------------------------- سوره قرآن -------------------------------------- وصیت شهدا ------------------------------------------ آیه قرآن -------------------------------------- ---------------------------------------- پخش زنده حرم ---------------------------------------- جنگ دفاع مقدس ---------------------------------------------- ذکر روزهای هفته -------------------------------------
Up Page
”YSTC.ir” ------------------------------- ========================

RSS

Powered By
loxblog.Com